Handelsbetingelser & persondatapolitik
Her kan du læse om vores virksomheds generelle oplysninger samt om følgende betingelser, der gør sig gældende ved handel med CERISE ApS vedrørende:
- Køb af produkter
- Køb af konsulentydelser (eventstyling)
- Udlejning af produkter
Læs dem grundigt igennem inden bestilling og stil os endelig spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl om. Vi kan altid kontaktes på hello@bycerise.dk.
Kærligst,
CERISE Team
Opdateret d. 22. maj 2024
GENERELLE OPLYSNINGER
CERISE ApS
CVR.: 40373721
Afdeling Jylland:
Neptunvej 6D
9530 Støvring
Åbningstider:
Mandag-torsdag: kl. 8 – 16
Fredag: kl. 8 – 15:30
Afdeling Sjælland:
Bryggervangen 7, 2. sal tv.
2100 København Ø
Åbningstider:
Efter aftale
Kontakt:
Mail: hello@bycerise.dk
Kundeservice: +45 61273332
Mandag-torsdag: kl. 8 – 16
Fredag: kl. 8 – 15:30
HANDELSBETINGELSER VED KØB ONLINE
Betaling
Kortbetaling: Hos CERISE kan du betale med følgende kort; Dankort, Visa Dankort og Mastercard. Der er ikke forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder, og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra CERISE ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
MobilePay: Indtast dit MobilePay mobilnummer ved betaling og godkend betalingen på din mobil til CERISE. Beløbet trækkes på det kort, som du har tilknyttet i MobilePay.
ApplePay: Find ApplePay på din telefon. Tjek dine betalings-, leverings- og kontaktoplysninger for at sikre, at de er korrekte. Når du er klar, skal du foretage dit køb og bekræfte betalingen med Face ID, Touch ID eller adgangskode. Beløbet trækkes på det kort, som du har tilknyttet i ApplePay.
ViaBill: Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på 39 kr., Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Sikkerhed
Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. CERISE ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende (herunder CERISE ApS) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
Levering
Ved bestilling pakkes din ordre indenfor 24 timer. Alle varer sendes med GLS, som leverer til pakkeshop, privatadresse eller erhvervsadresse indenfor 1-2 dage efter afsendelse fra lager. Opfylder du ikke kravene for fragtfri levering, skal du betale fragt for at få dine varer leveret. Fragtpris fra 49 DKK inkl. moms til hjemmelevering og erhvervslevering og fragtfri levering ved køb over 499 DKK inkl. moms (her bliver pakken KUN leveret til en pakkeshop). Leveringstiden er på lagervarer 1-2 hverdage efter ordren er lagt. Der skal i øvrigt forventes en forlænget leveringstid til ikke-brofaste øer, gælder også for ballonpost.
Sker det, at en vare er udsolgt, vil du automatisk få besked fra os indenfor én hverdag. Så aftaler vi derfra, hvad vi gør. Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling hos GLS pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes inden for tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til CERISE ApS. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb på 150 kr. returforsendelse og håndtering. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb. Beløbet vil fratrukket din ordre og eventuel resterende beløb vil blive udbetalt.
Når du afhenter din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde opfordrer vi til, at du åbner pakken, der hvor du afhenter, og tjekker om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt gerne modtagelse og kontakt os med det samme. Tag også gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem, og er varen beskadiget, så tag et billede og mail det videre til os. Billedet skal helst vise varen i fragtemballagen.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 50 dages fortrydelsesret, når du handler hos CERISE ApS. Fortrydelsesfristen udløber 50 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 50 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan returnere din ordre via linket her. Husk at have dit ordrenummer klar ved returnering.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse ved en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Returforsendelsen koster 49 kr. pr. pakke. Beløbet vil automatisk blive opkrævet eller blive fratrukket en eventuel refundering. For at få dit returlabel skal du klikke her.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, og levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Bemærk at vi IKKE modtager varer sendt pr. efterkrav, ligesom du skal sikre dig at sende returpakker ‘med omdeling’. Vi afhenter ikke returpakker i pakkeshops, og har du sendt ‘uden omdeling’, vil du i sidste ende selv få pakken tilbage igen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Ombytning
Det er ikke muligt at bytte dine varer til noget andet. Du har til gengæld mulighed for at returnere varer, du ikke ønsker jf. vores returregler. Parallelt hermed skal du blot bestille de varer, du ønsker i stedet på vores webshop – præcis som ved en ny ordre.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer, skal vi kontaktes på e-mail: hello@bycerise.dk.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
CERISE ApS
Neptunvej 6D
9530 Støvring
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen, og som er meldt på forhånd via e-mail til: hello@bycerise.dk. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Klageadgang
Hvis du, som forbruger, vil klage over dit køb, skal du kontakte os på hello@bycerise.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Ballonpost
Vi sender ballonpost med GLS med 1-2 dages leveringstid. GLS leverer mandag til fredag, men ikke lørdag, søndag og helligdage. Bestiller du mandag til torsdag inden kl. 15.00 vil leveringen, som oftest være fremme dagen efter. Bestiller du fredag inden kl. 14.30 vil leveringen tidligst være fremme om mandagen. Vi sørger for at sende din bestilling i tide til den leveringsdato, der er ønsket ved bestilling. I gennemsnit når 95% af alle vores forsendelser frem til tiden. Vi kan derfor ikke give 100% garanti for levering på den ønskede dato.
VIGTIG INFORMATION
- Ballonpost kan ikke fortrydes, når først ballonordren er lavet og sendt fra vores lager.
- Modtager vi ballonpost retur, fordi den er nægtet modtagelse eller ikke er afhentet i pakkeshop, tager vi et håndteringsgebyr på 150 kr.
- Vores leveringsgebyrer er som følger: 39 kr. for levering til pakkeshop, 49 kr. for hjemmelevering og 69 kr. inkl. moms for erhvervslevering. Ved køb for over 499 kr. opnås gratis fragt for 1 x fragt som kun er gældende til pakkeshop.
- Ved bestilling af flere ballonpost på samme ordre, vil der forekomme ekstra gebyr for fragt. Denne fragt betales pr. efterkrav. For yderligere information herom, kontakt da kundeservice eller telefon +45 61 27 33 32
- Andre produkter, bestilt i samme ordre som ballonpost, sendes i samme pakke til samme leveringsadresse. Ønsker du dem sendt hver for sig, skal der laves to forskellige ordrer, hvor vi vil opkræve ekstra fragt.
- Når ballonposten er afsendt fra vores lager, er det GLS, der står for håndtering og levering, og vi kan derfor ikke tilbyde pengene retur ved forsinkelse.
Vi anbefaler, at du åbner kassen ved modtagelse, og tjekker at ballonerne ikke har taget skade under transporten.
Cherry Stickers
Cherry stickers kan ikke fortrydes, når først ordren er gennemført og sendt fra vores lager.
Særlige betingelser ved salg til lande udover Danmark
Vi leverer til følgende lande under følgende forhold:
Grønland: Levering 4-6 dage – Pris 299 kr.
Færøerne: Levering 2-4 dage – Pris 299 kr.
Sverige: Levering 2-4 dage – Pris 129 kr.
Norge: Levering 2-6 dage – Pris 349 kr.
Finland: Levering 2-4 dage – Pris 149 kr.
Island: Levering 2-4 dage – Pris 229 kr.
Tyskland: Levering 2-4 dage: Pris 129 kr.
Vi tager ikke ansvar for evt. told eller andre afgifter, som måtte blive pålagt varer, der er købt og sendt fra CERISE ApS. Denne told eller afgift skal afholdes af kunden. Desuden kan vi ikke refundere moms for kunder i udlandet.
Persondatapolitik
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos CERISE ApS og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på www.bycerise.dk er CERISE ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hello@bycerise.dk.
Cookies
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbskurven. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din computer. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og f.eks. huske, hvilke varer der er i indkøbskurven, når du handler online hos os. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresse oplysninger til næste besøg. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse informationer kan du gøre det via dine browserindstillinger.
HANDELSBETINGELSER VED KØB AF KONSULENTYDELSER (EVENTSTYLING)
Betaling og aflysning
Ordre under 3.000 kr. ex moms:
Leverandørens fakturering af Samarbejdspartneren sker ved, at Leverandøren fremsender én faktura pr. ordre:
- Det samlede beløb betales senest 14 dage før eventet afholdes
Ved behov for aflysning af et event/ordren, forventes det at Samarbejdspartneren kontakter Leverandøren hurtigst muligt via mail eller telefon.
Ved aflysning af en ordre indenfor 14 dage før eventet tilfalder det fulde beløb til Leverandøren.
Ordre over 3.000 kr. ex. moms:
Leverandørens fakturering af Samarbejdspartneren sker ved, at Leverandøren fremsender to fakturaer pr. ordre. Leverandøren fremsender 1. rate (depositum) på en faktura indenfor 5 hverdage fra godkendt ordre, hvorefter flg. betalingsbetingelser er gældende:
- rate (depositum) på 50% af det samlede beløb betales senest 7 dage efter modtagelsesdato af faktura på depositum
- rate på 50% af det samlede beløb betales senest 14 dage før eventet afholdes
Ved behov for aflysning af et event/ordren, forventes det at Samarbejdspartneren
kontakter Leverandøren hurtigst muligt via mail eller telefon.
Ved aflysning af en ordre senest 14 dage før eventet refunderes 1. rate (depositum) ikke.
Ved aflysning af en ordre indenfor 14 dage før eventet tilfalder det fulde beløb til Leverandøren.
Ændring
Ændring af dato
Hvis der er behov for at flytte eventdatoen, hjælper Leverandøren med at flytte bookingen op til 1 gang uden beregning. Er der behov for at flytte bookingen igen herefter, vil der blive tillagt et flytte-gebyr på 50% af ordres samlede værdi.
Ændring i ordren
Ændringer bedes foretages i god tid og der tages forbehold for udsolgte varer herved.
Ændringer i ordren skal ske seneste 1 måned før eventafholdelse. Dog kan Leverandøren acceptere tilkøb til ordren, hvis produkterne er på lageret hos Leverandøren.
Rettigheder til foto og video
Når Leverandøren er ude på en dekorationsopgave, tager de altid billeder og video af opsætningen og dekorations-elementerne, som de selv leverer. Leverandøren tillader og har rettighederne til at kunne bruge disse billeder og videoer på deres sociale medier, hjemmeside og platforme. Er der tydeligt genkendelige ansigter med på billederne eller i videoerne, kontakter Leverandøren naturligvis for godkendelse. Leverandøren deler aldrig billeder af den endelige dekorationsopsætning før selve eventet har fundet sted.
Fortrolighed
Samarbejdsaftalen er fortrolig, og parterne må ikke videregive oplysninger om indhold af aftalen eller generelle betingelser for samarbejdet til tredjepart, uden den anden parts forudgående samtykke. Bestemmelsen skal overholdes og oplysninger altså fortsat være fortrolige efter samarbejdets ophør.
Begge parter accepterer også at behandle fortrolige oplysninger, der udveksles i forbindelse med dette samarbejde, med passende omhu og kun bruge dem til formål i forbindelse med denne aftale.
Force Majeure
Force majeure er en upåregnelig begivenhed uden for Samarbejdspartnernes eller Leverandørens kontrol, der ikke kan afværges, og som (midlertidigt eller permanent) umuliggør opfyldelse af kontraktuelle forpligtelser; en generel retsnorm i dansk ret. I forbindelse med en sådan begivenhed kan Leverandøren i visse tilfælde være nødsaget til at påberåbe Force Majeure, hvilket betyder at det ikke muligt at få tilbageført betaling. Leverandøren vil dog strække sig uendeligt langt for vores samarbejdspartnere, og finde en løsning. I tilfælde af, at Leverandøren ikke kan stå til rådighed med den købte produkt/ydelse på den ønskede dato grundet Force Majeure, vil Leverandøren tilbyde at flytte midlerne på anden vis. Det kan være ved at lave et tilgodebevis til Leverandørens udlejning eller webshop fuld af festpynt.
Tvister
Eventuelle tvister eller uenigheder mellem parterne i forbindelse med denne aftale vil blive forsøgt løst gennem forhandlinger mellem parternes repræsentanter. Hvis en løsning ikke kan opnås, vil tvisten blive underlagt de danske domstoles eksklusive jurisdiktion.
HANDELSBETINGELSER VED UDLEJNING
Lejeaftale
Ved booking er det nødvendigt, at du opgiver navn, e-mailadresse, dato for event og navnet på det/de ønskede produkter.
Lejeaftalen er først indgået mellem udlejer og lejer, når følgende krav er opfyldt.
- Lejer har accepteret lejebetingelser.
- Udlejer har sendt en ordrebekræftelse/faktura via mail.
- Lejer har betalt den udstedte faktura indenfor 7 dage
Betaling
Betaling for udlejning af produkter fra CERISE ApS skal ske via den udstedte faktura.
BEMÆRK: Alle priser er beregnet inkl. moms.
Hele beløbet betales ved booking af lejeprodukter, og derefter er det reserveret. Ændringer i en ordre, eller en hel eller delvis annullering af en ordre, skal ske senest 1 måned før lejeperiodens begyndelse for krav på refundering.
Lejeperiode
Lejeperioden for produkter lejet hos CERISE ApS er som udgangspunkt sat til 4 dage medmindre andet er aftalt. Disse 4 dage strækker sig fra og til:
- Modtages torsdag, og skal returneres mandag, medmindre andet er aftalt.
- Ønskes en længere lejeperiode aftales dette ved booking.
Udlevering og returnering
Forsendelse og returnering af lejeprodukter sker med GLS, hvor der vil blive pålagt fragtomkostninger. Det er også muligt at afhente og returnere på vores lager: Neptunvej 6D, 9530 Støvring.
Udlejers ansvar
Som udlejer skal CERISE ApS sørge for, at alle produkter udleveres til lejer i komplet stand. Når produkter udleveres til lejer skal det tjekkes med det samme, og inden de tages i brug, at der ikke er fejl og mangler.
Hvis der ikke bliver gjort opmærksom på eventuelle fejl og mangler på leveringsdagen, anser vi produkterne for leveret komplet og fejlfrit.
Lejers ansvar
Lejer er fuldt ud ansvarlig for de udlejede produkter og bærer risikoen i lejeperioden.
Lejer er ansvarlig for enhver skade eller bortkomst af de lejede produkter efter de gældende markedspriser for lejeperioden. Hvis de lejede produkter beskadiges eller bortkommer i lejeperioden skal de erstattes af lejeren (Se punkt 7. Erstatning).
Udlån af de lejede produkter til tredjepart er ikke tilladt.
De lejede produkter inkl. deres emballage skal opbevares tørt og forsvarligt i lejeperioden.
Lejer er forpligtet til, ved lejeperiodens ophør, at pakke og samle de lejede produkter i samme stand som ved modtagelsen og i samme forsvarlige emballage, således at det hele er nemt at sende retur med GLS.
Erstatning
Ved ødelagte eller bortkomne produkter afregnes lejer ud fra, hvad der svarer til varens værdi på skadetidspunktet, eller hvad det vil koste at få den repareret.
Ændring eller annullering
Ændringer i en ordre, eller en hel eller delvis annullering af en ordre, skal ske senest 1 måned før lejeperiodens begyndelse for krav på refundering. Meldes ændringer eller annullering herefter gives der ikke ingen penge retur, da produkterne kunne være lejet til anden side.
Force majeure
Force majeure er en upåregnelig begivenhed uden for kunders eller virksomheders kontrol, der ikke kan afværges, og som, midlertidigt eller permanent, umuliggør opfyldelse af kontraktuelle forpligtelser; en generel retsnorm i dansk ret. I forbindelse med en sådan begivenhed kan vi i visse tilfælde være nødsaget til at påberåbe os Force Majeure, hvilket betyder at det ikke muligt at få tilbageført betaling. Vi vil dog strække os uendeligt langt for vores kunder, og finde en løsning. I tilfælde af, at vi ikke kan stå til rådighed med den købte ydelse på den ønskede dato grundet Force Majeure, vil vi tilbyde at flytte midlerne på anden vis. Det kunne være ved at lave et tilgodebevis til vores udlejning eller til vores webshop som er fuld af festpynt.