Her kan du læse om vores virksomheds generelle oplysninger samt om følgende betingelser, der gør sig gældende ved handel med CERISE ApS vedrørende:

  • Køb af produkter
  • Udlejning af produkter
  • Køb af konsulentydelser

Læs dem grundigt igennem inden bestilling og stil os endelig spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl om. Vi kan altid kontaktes på hello@bycerise.dk.

Kærligst,
Pernille & Anna

 

Opdateret d. 28.02.2021

 

 

GENERELLE OPLYSNINGER

CERISE ApS
CVR-nr.: 40373721

Business Park Nord
Att. CERISE
Østre Alle 6
9530 Støvring

Mail: hello@bycerise.dk

Kundeservice: +45 61273332, mandag til fredag 8.00-16.00

 

HANDELSBETINGELSER VED KØB

 

Betaling

Kortbetaling: Ved CERISE kan du betale med følgende kort; Dankort, Visa Dankort og Mastercard. Der er ikke forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra CERISE ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

MobilePay: Så nemt er det at betale online med MobilePay hos CERISE – du indtaster dit MobilePay mobilnummer ved betaling. Du godkender betalingen på din mobil til CERISE. Beløbet trækkes på det kort, som du har tilknyttet i MobilePay. 

ApplePay: Så nemt er det at betale online med MobilePay hos CERISE – find Apple Pay på din telefon. Tjek dine betalings-, leverings- og kontaktoplysninger for at sikre, at de er korrekte. Når du er klar, skal du foretage dit køb og bekræfte betalingen med Face ID, Touch ID eller adgangskode. Beløbet trækkes på det kort, som du har tilknyttet i ApplePay.

ViaBill: Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på 39 kr., Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

Sikkerhed

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. CERISE ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.Det betyder, at uvedkommende (herunder CERISE ApS) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

 

Levering

Ved bestilling pakkes din ordre indenfor 24 timer. Alle varer sendes med GLS, som leverer til pakkeshop eller privatadresse indenfor 1-2 dage efter afsendelse fra lager.

Opfylder du ikke kravene for fragtfri levering, skal du betale fragt for at få dine varer leveret.

 

Fragtpris fra 49 dkk inkl. moms og fragtfri levering ved køb over 499 dkk inkl. moms.

 

Leveringstiden er på lagervarer: 1-2 hverdage efter ordren er lagt.

Der skal i øvrigt forventes en forlænget leveringstid til ikke-brofaste øer.

Sker det, at en vare er udsolgt, vil du automatisk få besked fra os indenfor 1 hverdag. Så aftaler vi derfra, hvad vi gør.

 

Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling hos GLS pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til CERISE ApS. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb på 150 kr. returforsendelse og håndtering. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb.

Når du afhenter din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde opfordrer vi til at du åbner pakken, der hvor du afhenter, og tjekker om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt gerne modtagelse og kontakt os med det samme. Tag også gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem, og er varen beskadiget, så tag et billede og mail det til os. Billedet skal helst vise varen i fragtemballagen.

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 50 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 50 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 50 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hello@bycerise.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering – nem retur med genanvendelig forsendelseskasse 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, og levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Business Park Nord
Att. CERISE
Østre Alle 6
9530 Støvring

 

Bemærk at vi IKKE modtager varer sendt pr. efterkrav, ligesom du skal sikre dig at sende retur pakker ‘med omdeling’. Vi afhenter ikke returpakker i pakkeshops, og har du sendt ‘uden omdeling’, vil du i sidste ende selv få pakken tilbage igen.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Bytte

Det er ikke muligt at bytte dine varer til noget andet. Du har til gengæld mulighed for at returnere varer du ikke ønsker jf. vores returregler. Parallelt hermed skal du blot bestille de varer du ønsker i stedet i webshoppen præcis som ved en ny ordre.

 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer, skal vi kontaktes på e-mail: hello@bycerise.dk.

 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Business Park Nord
Att. CERISE
Østre Alle 6
9530 Støvring

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen, og som er meldt på forhånd via e-mail til: hello@bycerise.dk. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på hello@bycerise.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

 

Ballonpost

Vi sender ballonpost med GLS med 1-2 dages leveringstid. GLS leverer mandag til fredag, men ikke lørdag, søndag og helligdage. Bestiller du mandag til torsdag inden kl. 15 vil leveringen som oftest være fremme dagen efter. Bestiller du fredag inden kl. 15 vil leveringen tidligst være fremme mandag.

Vi sørger for at sende din bestilling i tide til den leveringsdato, der er ønsket ved bestilling. I gennemsnit når 95% af alle vores forsendelser frem til tiden. Vi kan derfor ikke give 100% garanti for levering på den ønskede dato

Ballonpost kan ikke fortrydes. Modtager vi ballonpost retur, fordi den er nægtet modtagelse eller ikke er afhentet i pakkeshop tager vi et håndteringsgebyr på 150 kr.

Andre produkter bestilt i samme ordre som ballonpost sendes i samme pakke til samme leveringsadresse. Ellers skal der laves to forskellige ordrer.

 

Særlige betingelser ved salg til lande udover Danmark

Vi leverer til følgende lande under følgende forhold:

  • Grønland: Levering 4-6 dage – Pris 299 kr.
  • Færøerne: Levering 2-4 dage – Pris 299 kr.
  • Sverige: Levering 1-2 dage – Pris 99 kr.
  • Norge: Levering 1-2 dage – Pris 129 kr.
  • Finland: Levering 2-4 dage – Pris 149 kr.
  • Island: Levering 2-4 dage – Pris 229 kr.
  • Tyskland: Levering 2-4 dage: Pris 99 kr.

Vi tager ikke ansvar for evt. told eller andre afgifter, som måtte blive pålagt varer, der er købt og sendt fra CERISE. Denne told eller afgift skal afholdes af kunden. Desuden kan vi ikke refundere moms for kunder i udlandet.

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos CERISE ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på becerise.dk er CERISE ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hello@bycerise.dk.

Cookies
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din computer. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og f.eks. huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen, når du handler online hos os. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse informationer kan du gøre det via dine browserindstillinger.

 

HANDELSBETINGELSER FOR KØB AF KONSULENTYDELSER

 

Betaling

CERISE ApS fremsender 1. rate (depositum) på en faktura til kunden indenfor 3 hverdage fra bestilling, hvorefter flg. betalingsbetingelser er gældende:

  • rate (depositum) på 50 % af det samlede beløb betales senest 7 dage efter bestillingsdato
  • rate på 50 % af det samlede beløb betales senest 7 dage før eventet afholdes.

 

Aflysning

Ved behov for aflysning af konsulentydelse, forventes det at kunden kontakter CERISE ApS hurtigst muligt via mail eller telefon.

Ved aflysning af konsulentydelse refunderes 1. rate (depositum) ikke. Er det fulde beløb betalt på én gang og ikke i rater, har kunden krav på at få returneret 50 % af den samlede pris.

Udskydelse

Er din fest påvirket af restriktionerne for forsamlingsforbuddet ifb. med Covid-19, hjælper vi med at flytte din booking op til 1 gang uden beregning.

Har du brug for at flytte din booking igen herefter, vil der blive tillagt et flytte-gebyr på 50% af din bookings samlede beløb for at optage endnu en dato, hvor vi ikke kan bookes til anden side.

Force Majeure

Force majeure er en upåregnelig begivenhed uden for kunders eller virksomheders kontrol, der ikke kan afværges, og som (midlertidigt eller permanent) umuliggør opfyldelse af kontraktuelle forpligtelser; en generel retsnorm i dansk ret. I forbindelse med en sådan begivenhed kan vi i visse tilfælde være nødsaget til at påberåbe os Force Majeure, hvilket betyder at det ikke muligt at få tilbageført betaling. Vi vil dog strække os uendeligt langt for vores kunder, og finde en løsning. I tilfælde af, at vi ikke kan stå til rådighed med den købte ydelse på den ønskede dato grundet Force Majeure, vil vi tilbyde at flytte midlerne på anden vis. Det være sig ved at lave et tilgodebevis til vores udlejning eller til vores webshop fuld af festpynt.

 

HANDELSBETINGELSER VED UDLEJNING

 

Lejeaftale

​Booking af produkter til udlejning sker udelukkende via booking af konsulentydelser ifbm. dekoration.

Ved booking er det nødvendigt at du opgiver navn, e-mailadresse, dato for event og navnet på det/de ønskede produkter.

Lejeaftalen er først indgået mellem udlejer og lejer, når følgende krav er opfyldt.

  • Lejer har accepteret lejebetingelser.
  • Udlejer har sendt en ordrebekræftelse/faktura via mail.
  • Lejer har betalt den udstedte faktura indenfor 7 dage

Betaling

Betaling for udlejning af produkter fra CERISE ApS skal ske via den udstedte faktura. Bemærk: Alle priser er beregnet inkl. moms.

Bookes der produkter for over 3.000 kr. bestemmer du som lejer selv, om du ønsker at betale det fulde beløb ved booking eller ønsker at betale 50 % af det samlede beløb i depositum ved booking og de resterende 50 % senest 7 dage før event. De 50 % i depositum kan ikke refunderes.​

Bookes der produkter for under 3.000 kr. betales hele beløbet ved booking. Ændringer i en ordre, eller en hel eller delvis annullering af en ordre, skal ske senest 1 måned før lejeperiodens begyndelse for krav på refundering.

Lejeperiode

Lejeperioden for produkter lejet hos CERISE ApS er som udgangspunkt sat til 5 dage medmindre andet er aftalt. Ønskes en længere eller kortere lejeperiode aftales dette ved booking.

​​​Udlevering og tilbagelevering

Vi udleverer og afhenter lejeprodukter ifbm. en konsulentopgave om dekoration med de pågældende produkter.

Vores pris for fragt 3,5 kr. pr. km. tur/retur og beregnes som en del af den sammenlagte pris for konsulentopgaven. Detaljerne omkring udlevering og afhentning aftales ved den enkelte ordre.

Udlejers ansvar

Som udlejer skal CERISE ApS sørge for, at alle produkter udleveres til lejer i komplet stand. Når produkter udleveres til lejer, skal det tjekkes med det samme og inden de tages i brug, at der ikke er fejl og mangler. Hvis der ikke bliver gjort opmærksom på eventuelle fejl og mangler på leveringsdagen anser vi produkterne for leveret komplet og fejlfrit.

Lejers ansvar

Lejer er fuldt ud ansvarlig for de udlejede produkter og bærer risikoen i lejeperioden.

  • Lejer er ansvarlig for enhver skade eller bortkomst af de lejede produkter. Hvis de lejede produkter beskadiges eller bortkommer i lejeperioden skal de erstattes til dagspris af lejeren (Se punkt om Erstatning).
  • Udlån af de lejede produkter til tredjepart er ikke tilladt.
  • De lejede produkter inkl. deres emballage skal opbevares tørt og forsvarligt i lejeperioden.
  • De lejede produkter skal tilbageleveres rengjorte som ved udlevering. Hvis ikke dette er tilfældet vil lejer blive opkrævet udgiften til rengøring.
  • Bemærk, hvis produkter ikke er rengjort og pakket i henhold til medfulgte vejledning, vil der blive pålagt et rengøringsgebyr på 1000 kr. Opkrævning vil blive eftersendt via faktura.
  • Det er muligt at tilkøbe rengøring af produkter fra 200 kr. (aftales INDEN booking af produkter).

Lejer er forpligtet til ved lejeperiodens ophør, at returnere de lejede produkter i samme stand som ved modtagelsen og i samme forsvarlige emballage. Pakkes produkterne ikke forsvarligt ind som ved udleveringen er der forhøjet risiko for skader under fragten retur til udlejer.

Erstatning

Ved ødelagte eller bortkomne produkter afregnes lejer ud fra satser oplyst ved booking og vedlagt som bilag til bookingbekræftelsen.

Ændring eller annullering

Ændringer i en ordre, eller en hel eller delvis annullering af en ordre, skal ske senest 1 måned før lejeperiodens begyndelse for krav på refundering. Meldes ændringer eller annullering herefter gives der ikke ingen penge retur, da produkterne kunne være lejet til anden side.

Udskydelse

Er din fest påvirket af restriktionerne for forsamlingsforbuddet ifb. med Covid-19, hjælper vi med at flytte din booking op til 1 gang uden beregning.

Har du brug for at flytte din booking igen herefter, vil der blive tillagt et flytte-gebyr på 50% af din bookings samlede beløb for at optage endnu en dato, hvor vi ikke kan bookes til anden side.

 

Force Majeure

Force majeure er en upåregnelig begivenhed uden for kunders eller virksomheders kontrol, der ikke kan afværges, og som (midlertidigt eller permanent) umuliggør opfyldelse af kontraktuelle forpligtelser; en generel retsnorm i dansk ret. I forbindelse med en sådan begivenhed kan vi i visse tilfælde være nødsaget til at påberåbe os Force Majeure, hvilket betyder at det ikke muligt at få tilbageført betaling. Vi vil dog strække os uendeligt langt for vores kunder, og finde en løsning. I tilfælde af, at vi ikke kan stå til rådighed med den købte ydelse på den ønskede dato grundet Force Majeure, vil vi tilbyde at flytte midlerne på anden vis. Det være sig ved at lave et tilgodebevis til vores udlejning eller til vores webshop fuld af festpynt.

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR:

Denne formular udfyldes og vedlægges hvis varer fortrydelsesretten gøres gældende. Husk! Returneringer skal meldes på forhånd til mail: hello@bycerise.dk.

 

Til:

Business Park Nord
Att. CERISE
Østre Alle 6
9530 Støvring

hello@bycerise.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________