Handelsbetingelser

Her kan du læse om vores virksomheds generelle oplysninger samt om følgende betingelser, der gør sig gældende ved handel med CERISE ApS vedrørende:

  • Køb af produkter
  • Udlejning af produkter
  • Køb af konsulentydelser

Læs dem grundigt igennem inden bestilling og stil os endelig spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl om. Vi kan altid kontaktes på hello@bycerise.dk.

Kærligst,
Pernille & Anna

Opdateret d. 15. oktober 2020

 

GENERELLE OPLYSNINGER

CERISE ApS
CVR: 40373721

Virksomhedens adresse:

  • Business Park Nord
    Att. CERISE
    Østre Alle 6
    9530 Støvring

Kontakt os med spørgsmål  på:

  • Mail:  hello@bycerise.dk

eller ring til os mandag til fredag 8-16:

  • Kundeservice: +45 61273332

 

HANDELSBETINGELSER VED KØB

  1. Betaling

Kortbetaling: Ved CERISE kan du betale med følgende kort; Dankort, Visa Dankort og Mastercard. Der er ikke forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra CERISE ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

MobilePay: Så nemt er det at betale online med MobilePay hos CERISE – du indtaster dit MobilePay mobilnummer ved betaling. Du godkender betalingen på din mobil til CERISE. Beløbet trækkes på det kort, som du har tilknyttet i MobilePay. 

ApplePay: Så nemt er det at betale online med MobilePay hos CERISEfind Apple Pay på din telefon. Tjek dine betalings-, leverings- og kontaktoplysninger for at sikre, at de er korrekte. Når du er klar, skal du foretage dit køb og bekræfte betalingen med Face ID, Touch ID eller adgangskode. Beløbet trækkes på det kort, som du har tilknyttet i ApplePay.

ViaBill: Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på 39 kr., Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

  1. Sikkerhed

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. CERISE ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.Det betyder, at uvedkommende (herunder CERISE ApS) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

  1. Levering

Ved bestilling pakkes din ordre indenfor 24 timer. Alle varer sendes med GLS, som leverer til pakkeshop eller privatadresse indenfor 1-2 dage efter afsendelse fra lager.

Opfylder du ikke kravene for fragtfri levering, så skal du betale fragt for at få dine varer leveret.

  • Fragtpris fra 39 dkk inkl. moms og fragtfri levering ved køb over 499 dkk inkl. moms.
  • Leveringstiden er på lagervarer: 1-2 hverdage efter ordren er lagt.

Der skal i øvrigt forventes en forlænget leveringstid til ikke-brofaste øer.

CERISE ApS tager forbehold for levering af udsolgte varer. Sker det, at en vare er udsolgt, vil du automatisk få besked fra os indenfor 1 hverdag.

Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling hos GLS pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til CERISE ApS. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb.

Når du afhenter din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde skal du åbne pakken, der hvor du afhenter, og tjekke om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt modtagelse og kontakt os med det samme. Tag gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem, og er varen beskadiget, så tag et billede og mail det til os. Billedet skal vise varen i fragtemballagen.

  1. Fortrydelsesret

Hos Cerise har du som forbruger 50 dages returret regnet fra den dag varen modtages hos dig på din adresse eller ved din pakkeshop.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen. Nægter du modtagelse af varen, skal du kontakte os pr. mail, og oplyse at der er tale om en returnering. Herefter vil vi modregne dit tilgodehavende med de direkte udgifter for returforsendelsen.

Det er ikke muligt at bytte dine varer til noget andet. Du har til gengæld mulighed for at returnere varer du ikke ønsker jf. vores returregler. Parallelt hermed skal du blot bestille de varer du ønsker i stedet i webshoppen præcis som ved en ny ordre.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på dine varer.

  1. Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse til vores lager på adressen:

Business Park Nord
Att. CERISE
Østre Alle 6
9530 Støvring

Ved returnering skal du benytte dig af samme emballage som du modtog dine varer i. Du skal selv betale de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

  • Altid 50 dages returret
  • Nem retur med genanvendelig forsendelseskasse 

Gem altid din  kvittering for afsendelse af en returnering. Bemærk at vi IKKE modtager varer sendt pr. efterkrav, ligesom du skal sikre dig at sende retur pakker ‘med omdeling’. Vi afhenter ikke returpakker i pakkeshops, og har du sendt ‘uden omdeling’, vil du i sidste ende selv få pakken tilbage igen.

Senest 7 dage efter vi har modtaget din pakke, vil du få tilbagebetalt varens fulde beløb. Tilbagebetalingen vil ske med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt beder om andet.

CERISE ApS kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug eller skades den under forsendelsen, hæfter du for varens værdiforringelse.

  1. Persondata

Ingen personlige oplysninger, der registreres på CERISE ApS, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for medarbejdere hos CERISE ApS.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din computer. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og f.eks. huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen, når du handler online hos os. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse informationer kan du gøre det via dine browserindstillinger.

Under et køb beder vi om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven.

Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra eventuelle køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en eventuel politiefterforskning.

Som registreret hos os har du efter persondataloven altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og til at få indsigt i de oplysninger, vi har om dig. På baggrund af eventuelle indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes. Den dataansvarlige er CERISE ApS.

  1. Reklamationsret

Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles til os indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Vi betaler naturligvis returfragten på reklamationssager.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer, skal vi kontaktes på e-mail: hello@bycerise.dk
Ved returnering af en reklamation er det vigtigt at emballere forsendelsen tilstrækkeligt. Er indholdet beskadiget ved modtagelsen som følge af mangelfuld indpakning, bortfalder reklamationsretten.

  1. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til hello@bycerise.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse hello@bycerise.dk

  1. Forbehold for prisfejl og udsolgte varer

Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl og udsolgte varer. Skulle din bestilling være berørt heraf, bliver du automatisk kontaktet indenfor 24 timer på hverdage.

  1. Særlige betingelser ved salg til lande udover Danmark

Vi leverer til følgende lande under følgende forhold:

  • Grønland: Levering 4-6 dage – Pris 399 kr.
  • Færøerne: Levering 2-4 dage – Pris 219 kr.
  • Sverige: Levering 1-2 dage – Pris 189 kr.
  • Finland: Levering 2-4 dage – Pris 189 kr.
  • Island: Levering 2-4 dage – Pris 189 kr.

Bemærk venligt, at vi ikke kan sælge og fragte produkter indeholdende helium til udlandet – herunder al ballonpost, ballon kits og heliumstanke.

Vi tager ikke ansvar for evt. told eller andre afgifter, som måtte blive pålagt varer, der er købt og sendt fra CERISE. Denne told eller afgift skal afholdes af kunden. Desuden kan vi ikke refundere moms for kunder i udlandet.

  • Virksomhedens juridiske navn: Cerise ApS
  • Virksomhedens kaldenavn: CERISE
  • Selskabsform: Anpartsselskab – ApS
  • CVR-nummer: 40373721
  • Etableringsår: 2019
  • Adresse: Østre Allé 6, 9530 Støvring
  • Telefonnummer: +45 61 27 33 32
  • Telefontid: Alle dage kl. 8-23
  • E-mail adresse: hello@bycerise.dk
  • Website: www.bycerise.dk

 

HANDELSBETINGELSER FOR KØB AF KONSULENTYDELSER

  1. Betaling

CERISE ApS fremsender 1. rate (depositum) på en faktura til kunden indenfor 3 hverdage fra bestilling, hvorefter flg. betalingsbetingelser er gældende:

  • 1. rate (depositum) på 50% af det samlede beløb betales senest 7 dage efter bestillingsdato
  • 2. rate på 50% af det samlede beløb betales senest 7 dage før eventet afholdes.
  1. AflysningVed behov for aflysning af konsulentydelse, forventes det at kunden kontakter CERISE ApS hurtigst muligt via mail eller telefon.

Ved aflysning af konsulentydelse refunderes 1. rate (depositum) ikke. Er det fulde beløb betalt på én gang og ikke i rater, har kunden krav på at få returneret 50% af den samlede pris.

  1. Force Majeure

Force majeure er en upåregnelig begivenhed uden for kunders eller virksomheders kontrol, der ikke kan afværges, og som (midlertidigt eller permanent) umuliggør opfyldelse af kontraktuelle forpligtelser; en generel retsnorm i dansk ret. I forbindelse med en sådan begivenhed kan vi i visse tilfælde være nødsaget til at påberåbe os Force Majeure, hvilket betyder at det ikke muligt at få tilbageført betaling. Vi vil dog strække os uendeligt langt for vores kunder, og finde en løsning. I tilfælde af, at vi ikke kan stå til rådighed med den købte ydelse på den ønskede dato grundet Force Majeure, vil vi tilbyde at flytte midlerne på anden vis. Det være sig ved at lave et tilgodebevis til vores udlejning eller til vores webshop fuld af festpynt.

 

HANDELSBETINGELSER VED UDLEJNING

  1. Lejeaftale

​Booking af produkter til udlejning sker udelukkende via booking af konsulentydelser ifbm. dekoration.

Ved booking er det nødvendigt at du opgiver navn, e-mailadresse, dato for event og navnet på det/de ønskede produkter.

Lejeaftalen er først indgået mellem udlejer og lejer, når følgende krav er opfyldt.

  • Lejer har accepteret lejebetingelser.
  • Udlejer har sendt en ordrebekræftelse/faktura via mail.
  • Lejer har betalt den udstedte faktura indenfor 7 dage
  1. Betaling

Betaling for udlejning af produkter fra CERISE ApS skal ske via den udstedte faktura. Bemærk: Alle priser er beregnet inkl. moms.

Bookes der produkter for over 3.000 kr. bestemmer du som lejer selv, om du ønsker at betale det fulde beløb ved booking eller ønsker at betale 50% af det samlede beløb i depositum ved booking og de resterende 50% senest 7 dage før event. De 50% i depositum kan ikke refunderes.​

Bookes der produkter for under 3.000 kr. betales hele beløbet ved booking. Ændringer i en ordre, eller en hel eller delvis annullering af en ordre, skal ske senest 1 måned før lejeperiodens begyndelse for krav på refundering. Læs mere under punkt 8.

  1. Lejeperiode

Lejeperioden for produkter lejet hos CERISE ApS er som udgangspunkt sat til 2 dage medmindre andet er aftalt. Disse 2 dage strækker sig fra og til:

  • Dagen for festen
  • Dagen efter festen

Ønskes en længere lejeperiode aftales dette ved booking.

​​​4. Udlevering og tilbagelevering

Vi udleverer og afhenter lejeprodukter ifbm. en konsulentopgave om dekoration med de pågældende produkter.

Vores pris for fragt 3,5 kr. pr. km. tur/retur og beregnes som en del af den sammenlagte pris for konsulentopgaven. Detaljerne omkring udlevering og afhentning aftales ved den enkelte ordre.

  1. Udlejers ansvar

Som udlejer skal CERISE ApS sørge for, at alle produkter udleveres til lejer i komplet stand. Når produkter udleveres til lejer skal det tjekkes med det samme og inden de tages i brug, at der ikke er fejl og mangler. Hvis der ikke bliver gjort opmærksom på eventuelle fejl og mangler på leveringsdagen anser vi produkterne for leveret komplet og fejlfrit.

  1. Lejers ansvar

Lejer er fuldt ud ansvarlig for de udlejede produkter og bærer risikoen i lejeperioden.

  • Lejer er ansvarlig for enhver skade eller bortkomst af de lejede produkter. Hvis de lejede produkter beskadiges eller bortkommer i lejeperioden skal de erstattes til dagspris af lejeren (Se punkt 7. Erstatning).
  • Udlån af de lejede produkter til tredjepart er ikke tilladt.
  • De lejede produkter inkl. deres emballage skal opbevares tørt og forsvarligt i lejeperioden.
  • De lejede produkter skal tilbageleveres rengjorte som ved udlevering. Hvis ikke dette er tilfældet vil lejer blive opkrævet udgiften til rengøring.
  • Bemærk, hvis produkter ikke er rengjort og pakket i henhold til medfulgte vejledning, vil der blive pålagt et rengøringsgebyr på 1000 kr. Opkrævning vil blive eftersendt via faktura.
  • Det er muligt at tilkøbe rengøring af produkter fra 200 kr. (aftales INDEN booking af produkter).

Lejer er forpligtet til ved lejeperiodens ophør, at returnere de lejede produkter i samme stand som ved modtagelsen og i samme forsvarlige emballage. Pakkes produkterne ikke forsvarligt ind som ved udleveringen er der forhøjet risiko for skader under fragten retur til udlejer.

  1. Erstatning

Ved ødelagte eller bortkomne produkter afregnes lejer ud fra satser oplyst ved booking og vedlagt som bilag til bookingbekræftelsen.

  1. Ændring eller annullering

Ændringer i en ordre, eller en hel eller delvis annullering af en ordre, skal ske senest 1 måned før lejeperiodens begyndelse for krav på refundering. Meldes ændringer eller annullering herefter gives der ikke ingen penge retur, da produkterne kunne være lejet til anden side.

  1. Force Majeure

Force majeure er en upåregnelig begivenhed uden for kunders eller virksomheders kontrol, der ikke kan afværges, og som (midlertidigt eller permanent) umuliggør opfyldelse af kontraktuelle forpligtelser; en generel retsnorm i dansk ret. I forbindelse med en sådan begivenhed kan vi i visse tilfælde være nødsaget til at påberåbe os Force Majeure, hvilket betyder at det ikke muligt at få tilbageført betaling. Vi vil dog strække os uendeligt langt for vores kunder, og finde en løsning. I tilfælde af, at vi ikke kan stå til rådighed med den købte ydelse på den ønskede dato grundet Force Majeure, vil vi tilbyde at flytte midlerne på anden vis. Det være sig ved at lave et tilgodebevis til vores udlejning eller til vores webshop fuld af festpynt.